Rovdyr i hagen

Stadig vekk dukker det opp bitte små søte dyr som slett ikke er så søte når de blir forstørret. I dag dukket det opp en edderkopp på terassen, den har et stort og flott nett. Nå satt den og spiste en maur. Jeg kastet meg over fotoapparatet og prøvde meg. Men sollys er skarpt og vanskelig. Brukte etter hvert en reflektor for å få litt lys fra undersiden også. Til slutt hentet jeg en oransje paraply for å skygge for det direkte sollyset. Da gikk det litt bedre.

Det andre som dukket opp i dag var noen små gule egg som satt i en klynge på rucculaen min. Fikke sjekket opp, og det er egg fra kålsommerfugl Pieris brassicae. De utvikler seg til kålorm (derav navnet kålsommerfugl) og spiser ruccola. Jeg fjernet de eggene….men først tok jeg noen bilder av dem.

This slideshow requires JavaScript.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

